یک ارائه خوب!
ارائه یا Presentation یکی از ارکان کار فروش است. یک ارائه خوب میتواند فروش را تضمین کند، و اگر در ارائه به نکات اصلی توجه نشود، ممکن است یک فروش خوب از دست برود.اما مقدم بر تمام این موارد صداقت و درکی است که باید از نیازهای پیداو پنهان مشتری داشت. اما نقش پارامترهای رفتار سازمانی چیست؟
بعد از اینکه سیستم های DOS از بین رفت، سیستمهای ویندوزی آمد که همراه با امکانات بسیار وسیع ترش، برای نصب هر نرم افزار اقداماتی را طلب میکرد. این اقدامات تنظیمات سیستم را تغییر میداد، مثلاً در رجیستری، و در گامهای بعدی و با تعدد نصب و برداشتن نرم افزارها و امکانات، سیستم به مرور ضعیف و ضعیف تر میشد و میشود، تا جائی که در مقطعی تغییر سیستم عامل، ضرورت می یافت.
یکی از فعالیتهای جاافتاده در بحث استخدام، مصاحبه است. فرض بر این است که در مصاحبه های استخدامی، مصاحبه کننده درکی عمیق تر و مستقیم تر از داوطلب استخدام خواهد یافت که این درک میتواند سازمان را در جهت توفیق در جذب نیروهای جدید یاری کند. اما آیا همیشه و همه جا مصاحبه شدنی و قابل استفاده هست؟
امروز مذاکره ای داشتیم با یک همکار، در مورد انگیزه ها.
اكثر ما فكر ميكنيم كه كاملاً ميدانيم چه ميكنيم. اگر از ما بپرسند، ميتوانيم مدتي راجع به كاري كه ميكنيم، صحبت كنيم. اما اينكه واقعاً بدانيم كسب و كارها چه ميكنند، به ما كمك ميكند كه بتوانيم رابطه بهتري با آنها برقرار كنيم و مشكلات آنها را بهتر بفهميم.
در کار فروش مراحلی را طی میکنیم تا به فروش برسیم. این کارها باید دائماً پایش شوند و اثر بخشی آنها تحت کنترل باشد. باید یادمان باشد که ما در فروش نمیخواهیم چیزی را نه تحمیل کنیم و نه "بیندازیم" و برویم. ما میخواهیم بگوئیم که ما میتوانیم کمک کنیم. همین.




قبلاً در مورد اشكالاتي كه در سازمانها در اثر عدم همسوئي اهداف در رده هاي مختلف رخ ميدهد،نوشته بودم. هفته پيش فرصتي دست داد تا اين را باز هم بيازمايم. نتايج جالب بود. شما هم آن را امتحان كنيد، رايگان و سريع است.