استقرار CRM در سازمان

همه از مشتري مداري و نگه داشتن مشتري چيزهايي شنيده و ميدانيم. معمولاً يك كارگاه عملي بسيار كمك ميكند كه هم دانسته هاي نادقيق را تدقيق كنيم، هم بر آنها بيفزائيم.

بسياري از اوقات علت نپرداختن ما به موضوعي، كمي عميق و شايد وجود حفره هايي در دانش ما در آن حوزه باشد. بي شك تصميم گيري و توجه به مشتريان مهمترين حوزه هايي هستند كه معمولاً از اين مسئله رنج ميبرند.

CRM يكي از ابزارهاي مديريتي نوين براي بهبود شاخصه هاي رفتاري در راستاي بهره وري بيشتر است. CRM به امثال من كه به علت مشغله هاي ظاهرا زياد و متنوع از اهميت مشتري غافل ميشويم، كمك ميكند. اما چطور؟ فقط خريدن CRM كافي است؟ وقتي خريديم چطور استفاده كنيم؟ و چه انتظاراتي نداشته باشيم؟ اين كار هم سازماندهي و فكر ميخواهد. چه بهتر كه آزموده را نيازمائيم؟ بهتر است از "اين كاره ها" بشنويم و به كار ببنديم.

من CRM را به چشم دستياري ميبينم كه عدم توجه هاي من را بدون آنكه چيزي را به من تحميل كند، به من يادآوري ميكند. پس ميخواهم روش درست استفاده از ان را هم بدانم. درست مثل اينكه روش درست مديريت نمودن همكارانم را بايد ياد بگيرم.

CRM فقط يك نرم افزار نيست،‌به نظرم يك فرهنگ است، كه بايد درست در سازمان جاري شود.

شركت رادمان تجربه هاي خود را در خصوص سيستم CRM، در كارگاهي يك روزه با ما به اشتراك ميگذارد. به نظرم اين يادآوريهاي موضوعي، به ويژه براي آنها كه به اين ابزارها ممكن است باور نداشته باشند (مثل آنها كه I پائين دارند و فكر ميكنند وقتي يك محصول يا خدمت خوب است، خوب همه آن را ميبينند) خيلي كمك ميكنند.

مديران موفق، مادرزادي اينگونه نبوده اند، آموزش و يادآوريهاي كوتاه مدت، در اينگونه شدن آنها خيلي موثر بوده است. نقش آموزشهاي كوتاه مدت تخصصي، انكار ناپذير است.

ما در اين كارگاه شركت ميكنيم تا بهتر از زحماتمان بهره ببريم و از تجربيات يكديگر و به خصوص رادماني ها استفاده كنيم.

به اميد ديدار

سربلند باشيد

شاخصه های رفتاری در تبلیغات

یکی از کاربردهای بررسی های رفتار سازمانی که شاید مهمترین کاربرد برای سازمانها باشد، به کارگیری یافته های این بررسی ها در بخش فروش است.

این کاربرد نه تنها برای چینش و گزینش کارکنان بخش فروش مطرح است، بلکه می تواند برای طراحی کمپین های تبلیغاتی متناسب با اهداف سازمان نیز به کار رود. این نوشتار به بررسی مختصر این دو جنبه اختصاص دارد.

ادامه نوشته

نقش عادت در رفتار

پیش از این در این باره صحبت کردیم که مدیریت رفتار سازمانی چرا لازم است، و چرا این روش بهترین شیوه مدیریت منابع انسانی است.

اما اینکه چطور میتوانیم رفتار را مدیریت کنیم، خود بحث مفصلی است که در حوزه روانشناسی مطرح است.

یکی از راههای این کار که اتفاقاً خیلی هم میتواند اثر بخش باشد، بر استفاده از عادتهای افراد استوار است. اما چطور؟

ادامه نوشته

خبرهای خوب بدهیم

آقای واحد عزیز با آن I مثال زدنی اش باز هم یک حرکت خوب را شروع کرده است. (اینجا)

میگوید همه خبرهای خوب بدهیم. من خیلی با این جو موافقم. اصلاً باید بگوئیم که همه خبرها خوب است. تاکید میکنم همه خبرها خوبند. اصلاً نباید اجازه بدهیم که مغز ما خبرها را بد تفسیر کند. یک تجربه شخصی هم دارم:

ادامه نوشته

همایش اصفهان

در تاریخ 19 تیرماه 1391 در هتل کوثر اصفهان راهکارهای نوین در مدیریت منابع انسانی با تکیه بر کاربرد رفتار سازمانی را مرور میکنیم.

شرکت در این همایش برای مدیران عامل و مدیران منابع انسانی رایگان است. به شرکت کنندگان، گواهی حضور و پروفایل رفتار سازمانی تقدیم خواهد شد.

عزیزان علاقمند میتوانند برای هماهنگی و حضور، با دفتر نمایندگی اصفهان با مشخصات زیر تماس بگیرند:

شرکت توسعه پردازش اطلاعات

تلفن : 03116673743 - آقای مهندس پیمان علمی نیا

با کمال شرمندگی، به علت محدودیت فضا، از هر سازمان تنها قادر به پذیرش یک نفر خواهیم بود. این نهایت شرمندگی و خجلت ماست که نمیتوانیم از لطف شما چنان که باید قدردانی کنیم.

سربلند باشید

لازمه كار تيمي

خيلي از سازمانها دوست دارند،‌يا مجبورند كارشان را به صورت تيمي انجام دهند. اما واقعا براي اينكه تيمهاي ما كار كنند، چه بايد كرد؟

در اين مطلب به بحث در مورد 3 شاخصه لازم براي اينكه تيم ما كار كند،‌خواهم پرداخت.

ادامه نوشته

مدير شدن چالش است

در نوشته مطلب قبلي، عرض كردم كه در مورد شاخصه هاي مديران باز هم ميتوان نوشت. اين نوشته ادامه و در تكميل آن مطلب است. كه مديران چندان هم زندگي راحت و آسوده اي ندارند. اگر اين تصور را داريد، اشتباه ميكنيد.

ادامه نوشته

مدير بهتري باشيم

جمله خيلي جالبي ديدم. ميگفت هيچكس مدير زاده نميشود و هيچكس از روز اول تصميم نميگيرد كه مدير باشد، بلكه مدير شدن معمولاً يكي از مراحل ارتقاي شغلي افراد است. به همين دليل هم هست كه اين قدر كتاب و روش در اين زمينه هست كه چطور مدير بهتري باشيم.

تعامل يكي از شاخصه هاي رفتاري لازم براي مديران است. اما تعامل يعني چه؟

ادامه نوشته

شما در سازمانتان فيل داريد؟

بله درست خوانديد، موضوع فيل است. همان حيوان بزرگ، آيا شما در سازمانتان فيل داريد؟ من هم وقتي اين عنوان را خواندم به اندازه شما تعجب كردم، اما موضوع هم جالب است هم واقعي.

ادامه نوشته

مدیریت رفتار سازمانی، چرا؟

این سوال که "ما چه کار به رفتار سازمانی افراد داریم" زیاد مطرح میشود. نوع دیگر آن این است که "مگر میشود آدمها را عوض کرد؟"

در این مطلب به طور خلاصه به این موضوع خواهم پرداخت. چرا مديريت رفتار سازماني؟ و گزينه هاي ديگر به جز مديريت رفتار سازماني چيست؟

ادامه نوشته

خلاصه اي از DISC

خيلي از دوستان ميخواهند كه نشانه هائي براي شناختن شاخصه هاي رفتاري مختلف داشته باشند و بعد هم بدانند كه با آنها چه كنند؟

به نظرم اين جدول خلاصه، ميتواند گام نخست باشد.

ادامه نوشته