استقرار CRM در سازمان
بسياري از اوقات علت نپرداختن ما به موضوعي، كمي عميق و شايد وجود حفره هايي در دانش ما در آن حوزه باشد. بي شك تصميم گيري و توجه به مشتريان مهمترين حوزه هايي هستند كه معمولاً از اين مسئله رنج ميبرند.
CRM يكي از ابزارهاي مديريتي نوين براي بهبود شاخصه هاي رفتاري در راستاي بهره وري بيشتر است. CRM به امثال من كه به علت مشغله هاي ظاهرا زياد و متنوع از اهميت مشتري غافل ميشويم، كمك ميكند. اما چطور؟ فقط خريدن CRM كافي است؟ وقتي خريديم چطور استفاده كنيم؟ و چه انتظاراتي نداشته باشيم؟ اين كار هم سازماندهي و فكر ميخواهد. چه بهتر كه آزموده را نيازمائيم؟ بهتر است از "اين كاره ها" بشنويم و به كار ببنديم.
من CRM را به چشم دستياري ميبينم كه عدم توجه هاي من را بدون آنكه چيزي را به من تحميل كند، به من يادآوري ميكند. پس ميخواهم روش درست استفاده از ان را هم بدانم. درست مثل اينكه روش درست مديريت نمودن همكارانم را بايد ياد بگيرم.
CRM فقط يك نرم افزار نيست،به نظرم يك فرهنگ است، كه بايد درست در سازمان جاري شود.
شركت رادمان تجربه هاي خود را در خصوص سيستم CRM، در كارگاهي يك روزه با ما به اشتراك ميگذارد. به نظرم اين يادآوريهاي موضوعي، به ويژه براي آنها كه به اين ابزارها ممكن است باور نداشته باشند (مثل آنها كه I پائين دارند و فكر ميكنند وقتي يك محصول يا خدمت خوب است، خوب همه آن را ميبينند) خيلي كمك ميكنند.
مديران موفق، مادرزادي اينگونه نبوده اند، آموزش و يادآوريهاي كوتاه مدت، در اينگونه شدن آنها خيلي موثر بوده است. نقش آموزشهاي كوتاه مدت تخصصي، انكار ناپذير است.
ما در اين كارگاه شركت ميكنيم تا بهتر از زحماتمان بهره ببريم و از تجربيات يكديگر و به خصوص رادماني ها استفاده كنيم.
به اميد ديدار
سربلند باشيد