رسم است كه سازمانها در مقاطعي عملكرد خود را ارزيابي ميكنند. يكي از حوزه هايي كه لازم است عملكرد سازمان در آن بررسي شود،‌حوزه منابع انساني است. آيا سازمان شما به اين ارزيابي ميپردازد؟

در اين ارزيابي ميتوان مثلاً به سوالات زير جواب داد:

- انتظارات سازمان از افراد، تا چه حد روشن است؟ و تا چه حد به ايشان منعكس شده؟ و تا چه حد مطمئن هستيم كه آن را درست درك كرده اند؟

- تا چه حد به رشد و ارتقاي همكاران پرداخته شده است؟

- چقدر دوره هاي آموزشي، نه آموزشهاي حين كار، داشته ايم؟

- چقدر انگيزه كاركنان را براي ماندن و بهتر شدن، مورد توجه قرار داده ايم؟

- به جز حقوق و مزايا، چه دلايل ديگري براي ماندن، و بهتر بودن در سازمان به همكاران داده ايم؟

- براي درك انتظارات همكاران از سازمان چه اقدامي كرده ايم؟

- چند نفر از همكاران را در سال جاري از دست داده ايم؟ دليل آن را ميدانيم؟

- براي آينده همكاران چه دورنمائي داريم؟ چقدر اين دور نما را با همكاران مطرح و تصوير كرده ايم؟

جواب اين سوالات ميتواند به ما نشان دهد كه بايد منتظر چه اتفاقاتي در حوزه منابع انساني سازمانمان باشيم...واقع بين باشيم.

سربلند باشيد