مشتري مداري
هميشه با خودم فكر ميكردم كه ما چقدر مشتري مدار هستيم. جسته و گريخته اطلاعاتي به دستم ميرسيد، تا اينكه هفته قبل براي معرفي خدماتمان به سازمان مهم و شناخته شده اي دعوت شديم. وقتي از دعوت كننده محترم پرسيدم كه ما را از كجا يافته اند،متوجه شدم كه يكي از مشتريانمان ما را با لطف و تعريف، توصيه كرده اند.
سوابق را نگاه كردم . كلي از خستگي ام رفع شد. ميدانيد چرا؟
سازماني كه براي ديدارشان رفتم، در واقع نسل چهارم مشتريان ما بودند. يعني به فاصله 1.5 سال، يكي از مشتريان ما، چرخه اي را با توصيه ما به مشتري بعدي ايجاد كرده بود كه آن روز، به نسل چهارم رسيده بود. چقدر لذت بردم. چقدر خوشحال شدم كه توانسته ايم اين چنين باشيم.
مشتري اول به مشتري دوم
مشتري دوم به مشتري سوم
مشتري سوم به مشتري چهارم
و اين يعني در اين چرخه همه راضي بوده اند كه اعتبارشان را براي ما مصرف كرده اند.
خيلي خوشحال شدم.
سربلند باشيد
+ نوشته شده در چهارشنبه یازدهم آبان ۱۳۹۰ ساعت 12:23 توسط شرکت پوینده دهکده جهانی
|