تشریح پارامتر رفتاری S
بنابراین کافی است ما بدانیم که این فرد سرعت مناسب کارش چقدر است؟ با چه سرعتی راحت است؟ و پس از آن باید بدانیم که وادار کردن این فرد به سریعتر بودن است که کار او را خراب میکند، سبب بروز خطا در کارش میشود و ممکن است ما را آزار داده باشد.
High S ها درست مثل یک Server هستند، دائماً در حال کار مغزی و تجزیه و تحلیل هستند و به ندرت نظری ابراز میکنند. اما اگر مدیری با زیرکی بتواند نظر آنها را از دهانشان خارج کند، (این روشها به تفصیل در گزارشهای توماس میآید) میتواند مطمئن باشد که این نظر کاملاً پخته است. نکته مهم اینجا این است که برای بیرون کشیدن نظر آنها، اصلاً نباید متوسل به تهدید، ترساندن، توسری زدن و ... شد، آنها با اظهار نظرهای خام اصلاً میانه ای ندارند و این اقدامات اثر عکس داشته و چه بسا اصلاً آنها را از مشارکتهای بعدی منصرف کند.
میبینید؟ انسان واقعاً موجود جالب و زیبائی است. تمام کار ما این است که به سازمانها نشان دهیم در پس چهره هر فرد، چقدر پتانسیلهای زیاد و مهمی ممکن است پنهان مانده باشد.
سربلند باشید.